پوکه معدنی کیسه ای

پوکه معدنی را می توان یکی از مهمترین مواد معدنی معرفی کرد. این ماده که اسامی دیگری همچون پومیس را به خود اختصاص داده؛ دارای نمونه های متعددی است و هر یک از نمونه های متعلق به آن از ساختار شیمیایی مشابه برخوردار می باشند. همچنین این ماده متشکل از اکسیدهای فلزی بوده و فاقد املاح محلول در آب است. پوکه معدنی علاوه بر بافت خمیری و شیشه ای، حاوی کانی های مختلفی است و این کانی ها، مجموعا 20 درصد کل پوکه را در بر می گیرند.هپرستن، آنورتوز، پلاژیوکلاز، بیوتیت و آپاتیت، از کانی های اصلی موجود در این ماده به شمار می آیند. اکنون این ماده پرکاربرد که حضوری جدی در صنایع و ساختمان سازی یافته؛ در اشکال متعدد عرضه می گردد. پوکه معدنی کیسه ای از اشکال مورد نظر محسوب می شود.کمترین وزن پوکه معدنی کیسه ای، 30 الی 35 کیلوگرم است. هر دانه از این محصول بنا به درخواست مشتری به صورت مجزا بسته بندی و عرضه می گردد. لازم به ذکر است در گذشته پوکه معدنی عمده در اشکال حجمی و تناژی به فروش می رسید و این روال فروش تا به امروز ادامه یافته است. وسایل نقلیه سنگین از قبیل تریلی، کامیون های تک محور و جفت محور، وظیفه حمل و نقل و جابجایی پوکه را بر عهده دارند. سوال اینجاست که قیمت پوکه معدنی چطور محاسبه می شود؟ قیمت این ماده در هر متر مکعب محاسبه و مشخص می گردد.
پوکه معدنی کیسه ای
پوکه معدنی کیسه ای

کاربرد پوکه معدنی کیسه ای

پوکه معدنی کیسه ای را خریدارانی تقاضا دارند که از شرایط خاصی برخوردار می باشند. مثلا آن دسته از کسانی که به این محصول نیاز داشته و در عین حال، فضالی لازم جهت تخلیه بار را ندارند؛ ترجیح می دهند این شکل از پوکه را تهیه نمایند. در محیط هایی که در معرض وزش باد قرار داشته و به عنوان منطقه بادخیز شناخته شده اند؛ پوکه معدنی کیسه ای، گزینه بهتری خواهد بود. اگر غیر از این باشد؛ دانه های ریز پوکه پخش شده و هدر می روند.به جز موارد ذکر شده، پوکه های معدنی که به شکل کیسه ای عرضه می شوند؛ قابل استفاده در آزمایشگاه های تحقیقاتی می باشند. با توجه به اینکه این تحقیقات، نیازمند مقدار زیادی از این محصول نیستند؛ بهتر است آن را به صورت کیسه ای و محدود تهیه نمایند. شرایط دیگری که باعث شده تا خریداران به خرید پوکه معدنی کیسه ای تمایل نشان دهند؛ زمانی است که آنها قصد خرید میزان محدودتری از پوکه را دارند. مثلا کمتر از یک متر مکعب.بیشتر بخوانید: قیمت پوکه معدنی

مزایای پوکه معدنی کیسه ای

پوکه های معدنی که غالبا به صورت کیسه ای به فروش می رسند، در مقایسه با پوکه های فله ای، مزیت های بیشتری را به همراه دارند. مانند:
  • دارای کیفیت و خلوص بالا

    با خرید پوکه معدنی کیسه ای، نفع بیشتری از آن خریدار خواهد گشت. این ماده ارزشمند که به صورت کیسه ای عرضه می شود؛ نسبت به پوکه فله ای، خلوص و کیفیت بیشتری دارد. این محصول دارای ساختار یکنواخت و عاری از مواد اضافی همچون نخاله می باشد. به طور کلی محصولات بسته بندی از جمله پوکه کیسه ای با دقت بیشتری بسته بندی شده و مرغوبیت بالاتری دارند.

  • جلوگیری از نفوذ آب

    پوکه، قابلیت جذب آب بالایی دارد و از این رو نگهداری آن به صورت فله ای و در فضای باز، صحیح نیست. به ویژه فضاهایی که در معرض بارش باران قرار دارند، تهدیدی جدی برای آن محسوب می شوند. آب حاصل از بارندگی ممکن است به پوکه نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر قرار دهد.  آب ناشی از باران نه تنها ساختار پوکه را مخدوش می سازد؛ بلکه باعث افزایش وزن آن می گردد. با تمام این تفاسیر، خرید پوکه معدنی کیسه ای، گزینه بهتری است.این محصول دارای ساختار خشک و عاری از آب بوده و در زمان قیمت گذاری، وزن آن کمتر خواهد بود. در نهایت، این موضوع روی کرایه حمل تاثیر نهاده و آن را کاهش می دهد.

  • کاملا مقرون به صرفه

    پوکه کیسه ای نسبت به پوکه فله ای، گزینه مقرون به صرفه تری است. چرا؟ به این دلیل که این محصول درون بسته بندی حفظ شده و در معرض اتفاقاتی همچون پخش شدن نخواهد بود. پوکه های پخش شده به سختی قابل جمع آوری بوده و زحمت زیادی را بر دوش افراد می گذارند. در واقع رسیدگی به پوکه فله ای، سخت تر است و نیاز به حوصله و زمان زیادی دارد.

  • حفظ محیط زیست

    خرید مواد معدنی بسته بندی شده از جمله پوکه معدنی کیسه ای، اقدامی به نفع طبیعت و محیط زیست است. پوکه های داخل بسته بندی نه تنها پخش نمی شوند؛ بلکه از انتشار ریزگرد در هوا و آلوده شدن جلوگیری به عمل می آورند.
پوکه معدنی کیسه ای
پوکه معدنی کیسه ای

معایب پوکه کیسه‌ ای

مزایای پوکه کیسه ای به مراتب، بیشتر از معایب آن است. چه بسا هیچ عیب و ایراد خاصی را نمی توان به این محصول وارد کرد. پوکه های معدنی بسته بندی شده که خلوص، کیفیت و وزن ایده آل و سبکی دارند؛ فارغ از هر عیب و مشکل اند.همچنین مطالعه کنید: بسته بندی پوکه معدنی به صورت کیسه و جامبو

مقایسه پوکه کیسه‌ ای و پوکه معدنی فله

با بررسی پومیس یا پوکه معدنی و مقایسه نسبی آن با پوکه معدنی فله دریافتیم پوکه فله ای علاوه بر دردسرهای بیشتر، نیازمند توجه و نگهداری بیشتری است. بزرگترین مشکل آن، آلودگی محیط زیست است. در عوض با خرید پوکه کیسه ای می توان از تمام این مشکلات و دردسرها مصون ماند. اگرچه قیمت پوکه معدنی کیسه ای، بیشتر به نظر می رسد؛ اما در مقابل مزایای بیشتر آن به ما نشان می دهد که این محصول، ارزش خرید را دارد. به طور کلی پوکه کیسه ای، مقرون به صرفه تر و بهتر از پوکه فله ای است.

حمل و نقل پوکه معدنی کیسه ای

با توجه به اینکه پوکه معدنی کیسه ای دارای مشکلات کمتری است، حمل و نقل را نیز سهولت بخشیده است. این موضوع باعث شده تا حتی در فرآیند جابجایی این محصول نیز تغییرات مثبتی حاصل گردد. این بدان معناست که پوکه های موجود در کیسه های مختلف، سریعتر از پوکه های فله ای به دست مشتری می رسند.البته اگر تعداد وسایل نقلیه جهت حمل و نقل این محصول افزایش یابد؛ قطعا سرعت حمل و نقل نیز افزایش یافته و بار زودتر به دست مشتری خواهد رسید. خاور، تریلی و نیسان، بهترین و امن ترین لوازم نقلیه برای حمل و نقله پوکه کیسه ای محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *