در این مقاله قصد داریم با بسته‌ بندی پوکه معدنی، خرید پوکه معدنی و پوکه معدنی قروه آشنا شویم، لذا تا آخر مقاله همراه ما باشید. پوکه معدنی در اصل ضایعات یا زباله‌های معدنی می‌باشند که در اثر فوران آتش‌ فشان‌ها به وجود می‌آیند و شامل مواد مختلفی مانند شن، سنگ، خاک رس، سنگ گچ، سنگ آهن، سرباره‌ها و سایر مواد معدنی هستند. با این حال، بعضی پوکه‌های معدنی همچنین ممکن است به عنوان مواد اولیه در صنایع‌های مختلف مورد استفاده عموم قرار گیرند، مانند سرباره‌های آهن که به عنوان افزودنی در تولید سیمان و بتن، تهیه کودهای معدنی و آلی،  ساخت بلوک‌ها و آجر‌های با وزن سبک  و استفاده‌ آن‌ها در صنایع فلزی به عنوان تصفیه کننده و جدا کننده استفاده می‌شوند.

پوکه معدنی چیست؟

پوکه معدنی (mineral pumice) از دو بخش معدنی و پوکه تشکیل شده است که بخش اول یعنی پوکه، به سنگ‌هایی با وزن‌های بسیار سبک، تخلخل بالا و نیز استحکام بالا و عایق گفته می‌شود که به دلیل خروج از آتش فشان و جذب املاح معدنی بسیار زیاد در مسیر خروج، به آن پوکه معدنی می‌گویند. علت تخلخل بالا و وزن پایین پوکه معدنی این است که مواد مذاب از اعماق زمین به سمت زمین روانه می‌شوند و گازهای آتشفشانی در فشار بالا زیر کره زمین، جذب مواد مذاب می‌شوند. در صورتی که به دلیل دمای کم و رطوبت سطح کره زمین، به سرعت سرد و منجمد شوند؛ مواد معدنی و گازهای آتشفشانی در مواد مذاب سرد شده حبس می‌شوند و سبب وزن پایین و تخلخل بالای پوکه معدنی می‌شوند.اما دلیل معدنی بودن پوکه این می‌باشد که مسیر عبور مواد مذاب از اعماق به سطح زمین، غنی از املاح و مواد معدنی می‌باشد و مواد مذاب با دمای حدود ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر، این مواد معدنی را در خود حل می‌کنند. سپس بعد از سرد شدن مواد مذاب بر روی سطح کره زمین، این املاح و مواد معدنی نیز در پوکه تشکیل شده باقی می‌مانند، در نتیجه به این سنگ سبک، پوکه معدنی می‌گویند.
بسته بندی پوکه معدنی
بسته بندی پوکه معدنی

بسته بندی پوکه معدنی

بسته‌بندی پوکه معدنی یکی از راه‌های انتقال پوکه می‌باشد. بنا به درخواست بعضی از مشتریان عزیز لازم است که پوکه را به صورت بسته‌بندی شده با گونی، کیسه یا جامبو ارسال کنیم. در بسته‌بندی پوکه معدنی بهتر است که وزن آن را بسیار سبک تولید کنیم چرا که برای حمل آسان‌تر آن، این روش می‌تواند کمک بسیار زیادی به کسانی که آن‌ را جا به جا می‌کنند، بکند. ادامه به توضیحاتی در زمینه انواع بسته‌بندی پوکه معدنی با جامبو بگ و گونی می‌پردازیم.بیشتر بخوانید: قیمت پوکه معدنی

بسته‌ بندی پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه و در کل پوکه‌های معدنی دیگر متشکل از گدازه‌های آتشفشان است که پس از رسیدن به سطح کره زمین سرد شده و به صورت دانه‌ختی درست و ریز متخلخل می‌شوند. اما بسته‌بندی در خرید پوکه معدنی قروه را در زیر شرح می‌دهیم:
  1. پوکه‌ها بسیار با دوام و سبک ( دارای وزن حجمی حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب) هستند.
  2. این بسته‌ها عایق برودتی و حرارتی با نقطه ذوب ۱۳۴۲ درجه و تا ۷۶- درجه مقاوم می‌باشند.
  3. عایق صوتی هستند.
  4. مقاومت بالایی در برابر انبساط و انقباض دارند.
  5. قیمت مناسب برای خرید پوکه معدنی
  6. حمل و نقل آسان برای خرید پوکه معدنی
  7. می‌توان کیسه‌هایی بسته‌بندی شده را هنگام خرید پوکه معدنی، را به راحتی شمارد.
  8. قابلیت تشخیص وزن پوکه معدنی قروه
  9. ارسال پوکه معدنی قروه به تمام نقاط ایران
  10. مناسب برای مناطق‌های پرتردد.
از مهم‌ترین ویژگی‌های بسته‌بندی و خرید پوکه معدنی قروه در ترکیب با سیمان، قابلیت بالای نگه‌داری آب است که باعث مقاومت بتن ساخته شده می‌شود.

انواع بسته‌ بندی پوکه معدنی

کیسه‌های جامبو کیسه‌هایی هستند که می‌توان از ۵۰۰ کیلوگرم تا ۲ و نیم تن مواد را مانند حبوبات، بذر گیاهان، سیمان، گوگرد، قیر، نمک، پوکه معدنی، کربنات کلسیم، گچ، خاک و ماسه بسته‌بندی و حمل نمود.
  1. بسته‌بندی با جامبو بگ:

    می‌توان در سوال بسته‌بندی پوکه معدنی چیست؟ این گونه جواب داد که این بسته بندی با جامبو بگ که در ابعاد کیسه‌های بزرگ انجام می‌گیرد پاسخ داد. جامبو بگ با دو اندازه ۱ متر مکعبی و ۱.۵ متر مکعبی پر می‌شود. حمل آن از طریق جرثقیل و تریلی‌های کفی و لبه دار است و به نقاط مختلف ایران ارسال می‌شود.
  2. بسته‌بندی با گونی و کیسه:

    همینطور در پاسخ به سوال بسته‌بندی پوکه معدنی چیست می‌توان گفت که آن‌ها را نیز با گونی و کیسه توسط کیسه‌های ۶۲ و ۵۰ لیتری ضد آب و مقاوم با هزینه‌های بسیار مناسب بسته‌بندی می‌کنند. کیسه‌های کوچک پر شده با پوکه معدنی با وزن استاندارد ۳۰ کیلوگرم حمل این کیسه‌ها را بسیار راحت و آسان می‌نماید.
پوکه معدنی قروه
پوکه معدنی قروه

بهترین روش بسته‌ بندی پوکه معدنی

بهترین روش بسته‌بندی پوکه معدن‌ها طبق آمار و تحقیقات اینگونه است که پوکه معدنی را با وزن‌های سبک و با اندازه‌های متفاوت تولید کنیم، چرا که حمل و نقل آن برای باربر‌ها و همچنین فروشندگان آسان است و به راحتی‌ می‌توان پوکه‌های معدنی را جا به جا کرد. سبک وزن بود آن‌ها، ملاکی مناسب برای خرید پوکه معدنی به شمار می‌آید. همچنین بسته‌بندی پوکه معدنی قروه نیز می‌توان گفت از این مزیت مناسب برخوردار است. پوکه معدنی قروه با وزن‌های سبک و اندازه‌های متفاوت، در اکثر بازار‌ها و مراکز خرید، به فروش می‌رسد.

عواقب بسته بندی نامناسب پوکه معدنی

خرید پوکه معدنی در بسته‌بندی مناسب باعث عواقب‌های زیان آور و خطرناکی می‌شود به عنوان مثال زمانی که این پوکه‌ها را در وزن‌های بسیار سنگین و اندازه‌های خیلی بزرگ و کوچک تولید می‌کنند‌، در هنگام حمل کیسه‌های بسته‌بندی پوکه، کسانی که آن‌ها را جا به جا می‌کنند نمی‌توانند وزن سنگین آن را در زمان جا به جایی تحمل کرده و همین امر سبب پارگی کیسه‌ی بسته‌بندی شده و ریختن پوکه‌ها بر روی سطح زمین می‌شود.

کلام آخر

هر آنچه که لازم بود درباره بسته‌بندی پوکه معدنی، پوکه معدنی قروه و نیز خرید پوکه معدنی برای شما عزیزان بیان کردیم. لذا برای آن که بتوانید پوکه معدنی با بسته‌بندی مناسبی را تهیه کنید می‌بایست وزن آن را در اولویت ملاک‌های خود قرار دهید. امیدوارم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما کاربردی و مفید بوده باشد و از مطالعه‌ی آن لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *