امروز در این مقاله قصد داریم به پوکه معدنی ساختمان، شیب بندی ساختمان، شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی، سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی، پوکه معدنی پشت بام و پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز بپردازیم.از پوکه معدنی در کشاورزی و کاشت گیاه، در تصفیه خانه‌ها و… استفاده می‌کنند. پوکه‌ معدنی ساختمان در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که با توجه به ابعاد و سایز، آن‌ها را نام گذاری می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که هرکدام از آن‌ها در یک مورد خاص کاربردی‌تر باشند.البته که پوکه‌ معدنی ساختمان علاوه بر این، دارای فواید دیگری نیز هستند؛ برای مثال در تصفیه آب و فاضلاب به علت خاصیت ضد باکتری که دارد در عین حال که آب را تصفیه می‌کند، از رشد لجن‌ها و باکتری‌ها که تا به حال ماده‌ای با چنین خصوصیتی که هم زمان این دو کار را انجام دهد، دیده نشده است. با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری در باره شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی، پوکه معدنی پشت بام، سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی و… به شما عزیزان بدهیم.
پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز
سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی

پوکه معدنی در ساختمان سازی

از پوکه معدنی در ساختمان سازی برای شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی و سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی و… استفاده می‌کنند. از موارد دیگر می‌توان اشاره کرد به:
  • سبک سازی انواع بلوک‌های ساختمانی
  • پوکه معدنی در ساختمان سازی با تولید فوم بتن
  • دیوار یا پنل‌های آماده (از پیش ساخته شده) در نمای ساختمان‌ها
  • پنل‌های آماده که در سقف ساختمان کاربرد دارد
  • شیب بندی ساختمان مورد نظر
  • پوکه معدنی پشت بام برای سبک سازی
علاوه بر موارد زیر ذکر شده در بالا، از پوکه معدنی ساختمان حین عملیات ساخت و ساز به طور مستقیم استفاده می‌شود.بیشتر بخوانید: قیمت پوکه معدنی

دلیل استفاده پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز

دلیل استفاده از پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز این است که ساختمان مورد نظر ضد زلزله شود و آثار مخرب ناشی از زلزله را به حداقل ممکن خود برسد، سبک سازی بنای ساختمان است و این کار زمانی به درستی میسر می‌شود که فرآیند ساخت آن از مصالح ساختمانی مقاوم و در عین حال سبک استفاده شود تا در نهایت وزن مرده‌ی ساختمان قابل ساخت کم باشد. پوکه معدنی ساختمان، ماسه و خاک از مصالح اصلی در ساختمان سازی و شیب بندی ساختمان است.اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که ماسه و خاک باعث سنگین شدن وزن نهایی ساختمان می‌شود که اصلا این مسئله در ساختمان سازی ایده‌آل نیست.در مقابل پوکه معدنی ساختمان خواص بی نظیر و ویژگی که دارد که می‌تواند در مراحل مختلف ساختمانی برای تولید انواع مصالح مانند مصالح مورد نیاز برای شیب بندی ساختمان کف و بام آن، انواع بلوک پوکه‌ای، تولید دیوار و انواع سازه‌ها از پیش ساخته شده، شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی، سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی و… استفاده شود.

مزایای استفاده از پوکه معدنی در ساختمان سازی

از مزایای استفاده از پوکه معدنی در ساختمان سازی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  1. مزایای استفاده از پوکه معدنی نه تنها وزن نهایی ساختمان را کم می‌کند بلکه سرعت پیش برد پروژه‌های ساختمانی را نیز افزایش می‌دهد.
  2. پوکه‌های معدنی وزن‌های بسیار سبکی دارند و اگر در شیب بندی ساختمان کف و بام آن، بین طبقات از آن استفاده شود علاوه بر مقاومت بالایی که دارند، چون سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی انجام شده، تلفات جانی به حداقل ممکن خود خواهد رسید.
  3. هزینه ساختمان سازی را نیز کاهش می‌دهد. برای مثال فوم بتن یکی دیگر از مصالح قابل استفاده‌ای است که در ساختمان سازی برای شیب بندی بام و شیب بندی بین طبقات و نیز شیب بندی ساختمان و… استفاده می‌شود که پوکه معدنی در مقایسه با آن می‌تواند هزینه‌ی پیاده سازی پروژه‌های ساختمانی را تا حد چشمگیری کاهش دهد.چرا که شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی هم ارزان‌تر است و هم شیب بندی با پوکه در مقایسه با فوم بتن به میزان نسبتا کمتری آب مصرف می‌کند. همچنین انجام سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی بسیار مناسب برای مناطق زلزله خیز است.

کاربرد پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز

پوکه معدنی با وزن‌ سبک، مقاوم در برابر حرارت، آتش، رطوبت و فشار زیاد است و می‌توان گفت استفاده از پوکه معدنی ساختمان، شیب بندی ساختمان، شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی و سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی، ایده‌آل است و می‌تواند انتظارات ما را برای ضد زلزله کردن ساختمان تحقق بخشید. از کاربرد‌های دیگر پوکه معدنی طی ساختمان سازی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
  • در شیب بندی بین طبقات ساختمان
  • در شیب بندی کف ساختمان
  • استفاده از پوکه معدنی پشت بام برای شیب بندی
  • در ساخت بلوک‌های ساختمانی
پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز
پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز

استفاده از پوکه معدنی در پشت بام

از پوکه معدنی پشت بام در خیلی از ساختمان‌های در حال ساخت استفاده می‌کنند. استفاده از پوکه معدنی پشت بام سبب مواردی همچون جلوگیری از نفوذ قارچ و کپک به سقف، عایق صوتی و حرارتی، دوام بالا و استحکام زیاد، وزن سبک داشتن، عایق ضد حریق، وزن مخصوص و… می‌شود. همچنین در شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی و سبک سازی ساختمان با پوکه معدنی در قسمت پشت بام نیز استفاده می‌شود.

قیمت پوکه معدنی پشت بام

به طور قطع خريداران همیشه به دنبال بهترین قیمت پوکه معدنی پشت بام برای خرید می‌باشند. با استعلام قیمت پوکه معدنی پشت بام مشاهده می‌گردد که بازه قیمتی مختلفی دارند. عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی قسمت پشت بام نیز در قیمت آن نقش مهمی دارد. اما باید توجه داشت که کیفیت را فدای ارزان بودن پوکه معدنی ساختمان نکنیم. به عبارت دیگر علاوه بر قیمت پوکه معدنی پشته بام، توجه به کیفیت آن نیز بسیار حائز اهمیت در این مسئله است.

کلام پایانی

هر آنچه که لازم بود درباره، پوکه معدنی ساختمان، شیب بندی ساختمان، شیب بندی ساختمان با پوکه معدنی، پوکه معدنی پشت بام و نیز پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز، در مطالب فوق بیان نمودیم، لذا با توجه به گفته‌های بالا برای اینکه بتوانید ساختمانی ایمن در برابر حوادث همچون زلزله داشته باشید، بهتر است که پوکه معدنی ساختمان را با بهترین کیفیت خریداری کنید.همچنین اگر در مناطق زلزله خیز زندگی می‌کنید، می‌بایست که از پوکه معدنی در مناطق زلزله خیز استفاده کنید تا بتوانید ساختمان خود را سالم و ایمن نگه دارید. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و از مطالعه‌ی آن لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *