پوکه های معدنی یکی از تاثیرگذارترین متریال صنعتی در دنیای امروز به شمار می روند. اما استفاده از آن ها بر پایه حساب و کتاب های دقیق و ارزیابی موقعیت مورد نظر انجام می شود. نحوه محاسبه مقدار پوکه در ساخت و ساز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای محاسبه مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی باید به بخش های مورد نظر در محیط ساختمان و ابعاد متراژ هر یک دقت داشته باشیم. در این خصوص ارزیابی ابعاد پوکه و نوع و مدل انتخابی آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

مقدار پوکه پوکه معدنی در ساختمان
مقدار پوکه معدنی در ساختمان

نحوه محاسبه مقدار پوکه معدنی برای ساختمان سازی

قیمت پوکه ساختمانی با در نظر گرفتن مقدار این محصولات در هر یک از پروژه های ساختمانی مشخص می شود. میزان پوکه ای که در هر یک از بخش های شیب سازی، کف سازی و… در ساختمان به کار می رود هزینه نهایی پروژه را تعیین خواهد کرد. به علاوه در فرایند اجرای پروژه با استفاده از پوکه از برخی مواد جانبی نیز استفاده می شود. میزان این مواد نیز بر اساس میزان پوکه به کار رفته در پروژه تعیین خواهد شد.

به همین خاطر اندازه گیری مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی تا به این اندازه اهمیت دارد. هر یک از انواع پوکه های معدنی به دلیل وزن سبک به عنوان یک سازه کاربردی در دنیای امروز به کار می روند و ابعاد و اندازه های گوناگونی دارند. در هر یک از بخش های پروژه های ساختمانی از مدل های به خصوصی از این پوکه ها استفاده می شود.

اندازه گیری مقدار پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان

محاسبه مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی برای هر یک از بخش های محیط ساختمان، استانداردهای به خصوصی دارد. در فرایند شیب بندی از حجم بالایی از این متریال صنعتی استفاده می شود که برای محاسبه میزان آن فاکتورهای متعددی مورد توجه قرار می گیرند. در این زمینه 250 الی 300 کیلو گرم در یک متر مکعب پوکه معدنی اختلاف وجود دارد که باید به این اندازه گیری ها توجه داشته باشید.

برای اندازه گیری میزان پوکه به وزن کل متریال مورد استفاده نیز توجه می شود. به طور کلی برای شیب بندی ساختمان در هر متر به حدود 500 تا 550 کیلوگرم از این متریال صنعتی نیاز دارند. به همین خاطر باید حتما این میزان را برای پروژه های ساختمانی مد نظر قرار دهید. بر این اساس وزن کلی این متریال مشخص شده و قیمت پوکه ساختمانی نیز تعیین می گردد.

در اندازه گیری مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی با توجه به مولفه متراژ در ساختمان و وزن این متریال، اندازه نهایی مشخص خواهد شد. این فرمول در هر یک از بخش های ساختمان منحصر به فرد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت پوکه معدنی برای کف سازی

اندازه گیری مقدار پوکه معدنی برای کف سازی ساختمان

پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان، کف سازی، تکمیل سقف و… به کار می رود. روش اندازه گیری مقدار پوکه برای کف سازی نیز بر اساس استانداردهای تعیین شده مشخص خواهد شد. در این زمینه باید به ارتفاع پوکه ریزی در پروژه ساختمانی دقت داشته باشید. در پروسه کف سازی حساسیت های اندازی گیری متریال مورد استفاده کمی بیشتر خواهند بود. میزان ارتفاع به کار رفته در هر یک از این پروژه ها تعیین کننده مقادیر پوکه به کار رفته خواهد بود.

پوکه معدنی برای کف سازی ساختمان بر اساس فرمول 100*1.0 = 10 متر به کار برده می شود. در این جا برای هر ده متر ارتفاع کف سازی، هر سانتی متر به متر تبدیل شده و بر این اساس میزان پوکه به دست می آید. در این مثال ما به ده متر پوکه نیاز خواهیم داشت.

در این خصوص کارشناسان فروش پوکه معدنی نیز مشاوره های مطلوبی در زمینه خرید میزان مناسب پوکه برای هر یک از بخش های پروژه های ساختمانی ارائه می دهند. شما می توانید در زمان خرید از اطلاعات این متخصصین نیز بهره مند شوید.

همچنین بخوانید: بهترین روش شیب بندی ساختمان

محاسبه مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی
پوکه معدنی

قیمت پوکه معدنی برای ساختمان سازی

محاسبه مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی به طور مستقیم به قیمت این محصولات مربوط می شود. در زمینه تعیین قیمت پوکه خریداری شده بیشتر از هر چیز به میزان مورد نیاز از این مواد توجه خواهد شد. اما پارامترهای دیگر نیز در این مولفه تاثیرگذار خواهند بود. برخی از مهمترین مولفه های موثر بر قیمت گذاری این محصولات صنعتی را در زیر مشاهده می کنید:

  • قیمت پوکه ساختمانی بر مبنای نوع و مدل هر یک از این محصولات برآورد می شود. در دنیای صنعت انواع دسته بندی های پوکه های فندقی، پوکه، نخودی، عدسی و… ارائه می شوند که هر یک از آن ها با قیمت به خصوصی در دسترس مشتریان قرار می گیرند.
  • در این خصوص طبیعی یا مصنوعی بودن پوکه انتخابی نیز تاثیرگذار خواهد بود و هزینه خرید این اقلام را تحت تاثیر قرار می دهد. عمدتا مدل های صنعتی هزینه بیشتری برای مشتریان به همراه خواهند داشت.
  • کیفیت پوکه انتخابی و مدل و برند سازنده آن نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. هر یک از این متریال از معادن مختلفی از سر تا سر کشور ما برداشت می شوند و فرایند دانه بندی آن ها در کارخانه های مربوطه انجام می گیرد.

به جز مولفه اندازه گیری مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی، موارد نام برده شده نیز قیمت خرید این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهند.

روش های کاهش هزینه در استفاده از پوکه برای شیب بندی

پوکه های معدنی و صنعتی به دلایل مختلفی در پروژه های ساختمانی کنونی پر استفاده شده اند. اما در برخی از پروژه ها برای صرفه جویی در هزینه های خرید پوکه به دنبال راهکارهایی برای کاهش میزان خرید این متریال هستند. برخی ارتفاع استفاده از پوکه ها را در هر یک از بخش های ساختمان کاهش می دهند و به این ترتیب از میزان کمتر پوکه استفاده می کنند.

به این ترتیب هزینه پروژه مورد نظر نیز کاهش می یابد. اما باید توجه داشت که بر هم زدن استانداردهای موجود برای اندازه گیری سطوح مورد نظر، عواقب و خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد.

برخی نیز برای کاهش هزینه های خود به خرید عمده پوکه های معدنی می پردازند و این متریال را به صورت کلی خریداری می کنند. به این ترتیب پس از محاسبه مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی میزان پوکه مورد نیاز در همه بخش ها به صورت یک جا خریداری می شود. با این روش قیمت پوکه ساختمانی کمتر خواهد شد و با تخفیفاتی برای مشتریان همراه خواهد بود.

برخی از پیمانکاران حرفه ای نیز پوکه مورد نیاز برای همه پروژه های خود را به صورت کلی خریداری کرده و از مزایای این روش خرید بهره مند می شوند. در این خصوص استفاده از پوکه های ارزان قیمت تر نیز کارایی داشته و هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با روش های اندازه گیری مقدار پوکه معدنی در ساختمان سازی اطلاعاتی را بررسی کردیم. این اندازه گیری ها برای همه بخش های ساختمان یکسان نیستند و باید به اصول و نکات مربوط به این فرایند در هر یک از قسمت های ساختمان دقت داشته باشید.

در این زمینه در نظر گرفتن نوع و مدل پوکه انتخابی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر یک از دسته بندی های پوکه معدنی برای شیب سازی و کف سازی در محیط ساختمان های کنونی به کار رفته و قیمت و هزینه های منحصر به فردی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *