پوکه یک ماده معدنی است که گدازه های سرد شده آتشفشانی به دست می آید. آماده سازی پوکه معدنی در چند مرحله انجام می پذیرد. در این مطلب می‌خواهیم مطالبی در مورد پوکه معدنی در ساختمان سازی، کاربرد پوکه معرفی در ساختمان سازی، پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان، پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی را بیان کنیم.
پوکه معدنی در ساختمان سازی
پوکه معدنی در ساختمان سازی

کشف پوکه معدنی

اولین کاری که نیاز است انجام دهید این است که یک معدن پوکه معدنی کشف کنید و این معدن باید از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار باشد زیرا مهمترین بخش کشف یک معدن اطلاع داشتن از کیفیت و مرغوبیت پوکه معدنی است. اگر معدن پوکه کیفیت و مرغوبیت خوبی نداشته باشد ارزش استخراج و سرمایه گذاری ندارد.

ثبت معدن پوکه معدنی

زمانی که از کیفیت و مرغوبیت پوکه معدنی اطمینان پیدا کردید، حالا باید معدن را ثبت کنید. ابتدا از محل معدن نقشه ای تهیه کنید و آن را به سازمان های مورد نظر برده و در صورت موافقت، دیگر می توانید از معدن خود، پوکه معدنی استخراج کنید.بیشتر بخوانید: قیمت پوکه معدنی

عملیات استخراج از پوکه معدنی

زمانی که معدن را ثبت کردید وقت آن رسیده تا محل مناسبی برای تجهیزات و دستگاه های استخراج از معدن خود را انتخاب کنید و در جای مناسب خود قرار دهید. باطله برداری توسط بولدوزر انجام می شود و معدن آماده استخراج می شود. استخراج از معدن توسط لودر و بولدوزر انجام می پذیرد و درون کامیون ها بارگیری می شوند. سپس به انبارهای تولید پوکه معدنی ارسال و بسته بندی می شوند و آماده استفاده مصرف کنندگان می شود.

آماده سازی پوکه برای ساختمان سازی

پوکه نوعی از سنگ های معدنی آتشفشانی است که کاربردهای مختلفی در ساختمان سازی دارد. پوکه های معدنی دارای مواد معدنی هستند که به دلیل خاصیت و کاربرد بسیار بالای آن ها، آن ها را جمع آوری می کنند و به علت وزن بسیار سبک و استحکام زیاد در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.از پوکه های معدنی در ساختن بتن و همچنین برای ساختن بلوک سبک از پوکه های معدنی استفاده می‌شود و همچنین برای ساخت شیب ساختمان و پر کردن کف ساختمان و در تزیین دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می شود.

روش های آماده سازی پوکه برای ساختمان

پوکه ها به دو روش برای ساختمان سازی آماده می شوند:

پوکه های معدنی:

پوکه یک ماده آتشفشانی است. از ویژگی های آن می توان ضد آتش بودن آن، عایق صدا، استحکام بالا و وزن بسیار کم آن نام برد. پوکه های معدنی را در سازه های ساختمانی مانند کف پوش، دیوارها، بتن، ستون ها، شیب بندی و کف بندی، بین طبقات و… می توان مورد استفاده قرار بگیرد. برای آماده سازی پوکه معدنی در ساختمان سازی، ابتدا باید تجمع های آتشفشانی را جمع آوری کرده سپس خرد کرده و به تصفیه خانه برده شود.پوکه های خرد شده به اندازه های مختلفی ریز (بر اساس استاندارد های صنعتی) می شوند. لازم است که بدانید که انرژی ای که در این فرآیند تسفیه صرف می شود بسیار کم است به همین دلیل پوکه های معدنی، از نظر بودجه در ساختمان سازی به صرفه تر است.

پوکه های صنعتی:

پوکه های صنعتی از انبساط خاک رس در کوره به دست می آید. پوکه های صنعتی اغلب به شکل گرد و سطح زبر و ناهمواری دارند. پوکه های صنعتی دارای وزن کمتری نسبت به پوکه های معدنی هستند. برای ساختن پوکه های صنعتی ابتدا باید خاک به وسیله جعبه تغذیه به خط تولید وارد شود و پس از عبور از دروازه مغناطیسی وارد آسیاب شود، در آنجا خاک با آب مخلوط می شود و از یک صفحه مشبکی عبور می کند.گل عبور کرده از این صفحه، وارد مخلوط کن می شود و خوب ورز داده می شود تا یک حالت پلاستیکی به خود بگیرد. گل ورز داده شده از آسیاب عبور کرده تا به یک شکل در بیایند سپس به کوره خشک کن وارد می شوند و از آنجا بر روی نوارهای خروجی ریخته شده و در مرحله آخر جمع آوری می شوند.

کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی

کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی به صورت زیر است:
  • ساختن انواع بلوک های سبک و بتن های سبک
  • ساخت پنل یا دیواره ها
  • شیب سازی
  • ایجاد عایق حرارتی و صوتی
  • ساخت دیوار چینی، شناژ، نمای بیرونی و داخلی
  • دکوراسیون داخلی

بیشترین مصرف پوکه های معدنی در ساختمان سازی

به طور کلی بیشترین مصرف پوکه معدنی در ساختمان سازی، در سنگ نما و آب نما ها، انواع سیمان کاری، ساخت انواع بتن سبک و بلوک سبک، شیب بندی ساختمان و همچنین کف بندی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین بخوانید: بهترین روش شیب بندی ساختمان

استفاده از پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی

پوکه های معدنی مواد معدنی استخراج شده از گدازه های آتشفشانی هستند. مهمترین استفاده ای که می توان از پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی داشته باشید عبارتند از:شیب کف ساختمان، شیب پشت بام و حیاط، ساخت شیب بین طبقات در ساختمان سازی و بتن های دارای پوکه معدنی، استفاده دیگر پوکه معدنی قروه در چیدمان دیوارها و شنارژبندی ساختمان و ساخت نمای بیرون و داخل ساختمان است. ساخت بلوک سبک و همچنین تزئین دکوراسیون داخلی از دیگر استفاده های پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی می‌توان نام برد.
کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی
کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی

قیمت پوکه برای ساختمان سازی

قیمت پوکه های معدنی ساختمان بر اساس نوع و اندازه و کیفیت و مرغوبیت متفاوت است. قیمت پوکه معدنی قروه برای ساختمان سازی با توجه به دانه های آن متفاوت است. پوکه های معدنی دارای دانه کوچکتر بیشتر از پوکه های معدنی دارای دانه های کوچک تر است.قیمت پوکه های معدنی بر صورت هر متر مکعب یا تن است. هزینه حمل و نقل نیز بر قیمت پوکه های ساختمانی اثر دارد. از جمله پوک های معدنی ساختمانی می توان به پوکه معدنی نخودی، عدسی، ماسه ای و سیاه اشاره کرد از بهترین پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی هستند. و نسبت به کیفیت عالی خود قیمت پایینی دارند. پوکه ها با می نیز وجود دارند که بزرگتر از سایر پوکه های معدنی هستند و قیمت کمتری نسبت به سایر پوکه های قروه دارند.

قیمت پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان

قیمت پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان متفاوت است و قیمت ثابتی ندارد و مقدار آن در حال تغییر است. یکی از عواملی که در پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان اثر دارد اندازه ساختمان است و همچنین به کیفیت و مرغوبیت آن بستگی دارد.پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان به ضخامت شیب بندی وابسته است هر چه ضخامت شیب بندی کمتر باشد، دانه بندی کوچکتری استفاده می شود. قیمت برای شیب بندی ساختمان ها متفاوت است و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن ارائه داد.

قیمت پوکه های معدنی برای کف بندی

به جای فوم بتن از پوکه های معدنی برای کف سازی استفاده می شود. پوکه های معدنی را پس از شیب بندی کف ساختمان، در سطح کف ساختمان پخش می کنند و سپس سیمان و ماسه را روی آن صاف می کنند. در رویش دیگر آب، سیمان و پوکه ساختمانی را با هم به شکل ملات آماده می کنند و بدون شیب بندی، در سطح کف ساختمان پخش می کنند.عواملی که در قیمت پوکه های معدنی برای کف بندی بستگی دارد عبارتند از:میزان تخلخل پوکه های معدنی، وزن پوکه های معدنی، ترکیبات و املاح پوکه های معدنی، کیفیت و مرغوبیت پوکه های معدنی و به طور کلی قیمت پوکه های معدنی در کف بندی ساختمان متفاوت است و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن ارائه داد. پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی، از بهترین پوکه های ایران می باشد. در این مقاله مطالبی در مورد پوکه معدنی برای شیب بندی ساختمان، پوکه معدنی قروه در ساختمان سازی، پوکه معدنی در ساختمان سازی و… بیان کردیم امید است که برای شما کاربران عزیز مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *