بهبود مصرف انرژی یکی از موضوعاتی است که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مالی در اولویت قرار دارد. در ایران در چند سال اخیر به این مقوله توجه ویژه‌ای شده است که مهندسی سازه یک عامل تاثیر بر مصرف انرژی و وسایل گرمایشی است.
شاید برای شما سوال شده باشد تا که پوکه معدنی چگونه مانع اتلاف انرژی می‌باشد؟ یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معضلاتی که بشر با آن درگیر بوده اتلاف انرژی در ساختمان است. پوکه معدنی به خوبی می‌تواند جلوی کاهش گرما و سرما را از روی سقف‌ها و دیوار‌ها بگیرد. اما پوکه‌ معدنی چه کاربردی دارد و در ساختمان سازی چگونه مانع از اتلاف انرژی می‌شود.

در این مقاله سعی داریم به بررسی پوکه معدنی چگونه مانع از اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود بپردازیم.

اتلاف انرژی در ساختمان
اتلاف انرژی در ساختمان

اتلاف انرژی در ساختمان

طبق اعلام مرکز تحقیقات، ۷۹ درصد اتلاف انرژی ساختمان‌ها و استفاده از مصالح غیر استاندارد در حوزه اتلاف انرژی، یکی از موضوعات مهم است که باید بیشتر به آن توجه شود. اتلاف انرژی از پنجره‌ها ۲۱ درصد، از طریق کف ۲۱ درصد و ۳۶ درصد از طریق دیوار‌های ساختمان می‌باشد.

پنجره‌های دوجداره قدرت خوبی در کاهش اتلاف انرژی دارند و عایق صدا و گرما نیز هستند. درهای ساختمان نیز محکم و عایق‌بندی شده‌اند که اجازه انتقال گرما و سرما را نخواهند داد.
سقف و دیوار‌ها ۵۷ درصد در اتلاف انرژی نقش دارند و این سهمی بزرگی از اتلاف انرژی است. اگر سقف و دیوار‌ها به خوبی عایق شوند، اتلاف انرژی به پایین‌ترین مقدار خود خواهند رسید و بعد از عایق بندی در و پنجره، کشیدن پرده‌های سنگین نقش خوبی در اتلاف انرژی دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت پوکه معدنی

مصالحی که در ساختمان سازی باعث اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود

بر اساس مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، در جواب پوکه معدنی چگونه مانع از اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود، باید گفت گروه ۱ این دسته شامل ساختمان‌هایی با صرفه‌جویی زیاد و گروه‌های ۲ و ۳ شامل ساختمان‌هایی با صرفه‌جویی متوسط و کم هستند. یکی از مواردی که در صرفه‌جویی و اتلاف انرژی نقش دارد، مصالح ساختمان است. اکنون این پرسش برای شما پیش می‌آید که مصالح چگونه باعث بهینه‌سازی و مصرف انرژی در ساختمان می‌شود و چه نکاتی را باید در این خصوص رعایت کنیم؟

برای مطالعه بیشتر مبحث 19 مقررات ملی ساختمان با عنوان صرفه جویی در مصرف انرژی، به سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان مراجعه کنید. 

اتلاف انرژی در ساختمان
از سنگ پوکه در ساختمان‌سازی به عنوان عایق استفاده می شود.

آیا پوکه معدنی باعث اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود؟

در جواب سوال پوکه یا پوکه معدنی قروه چگونه مانع از اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود می‌توان گفت، پوکه معدنی از کوه‌های آتشفشان به دست آمده است که کوه بعد از فوران، گدازه‌هایی را به سطح زمین می‌فرستد و به مرور زمان تبدیل به ماده‌ای به نام پوکه معدنی می‌شود. رنگ‌ها و شکل‌های مختلف از این پوکه موجود است که در مواردی مانند کشاورزی، راه‌سازی و ساخت و ساز و سایر کاربرد دارد.

استفاده از سنگ پوکه در ساختمان‌سازی به عنوان عایق در سال‌های اخیر بیشتر از گذشته مورد استقبال مهندسان قرار گرفته است. عایق کاری با پوکه فقط در یک بعد انجام نمی‌شود، بلکه در ابعاد وسیعی انجام خواهد شد. از جمله از این ابعاد می‌توانیم با عایق صوتی، حرارتی و عایق‌های صدا اشاره کنیم که هر گزینه در نوع خود مهم و کاربردی است. این عایق در مقایسه با سایر عایق‌ها هزینه کمتری دارد و باعث سودآوری در سنگ پوکه خواهد شد. سنگ پوکه به عنوان بهترین ماده در سدسازی و ساخت و سازی‌ها با فرمول‌های خاص و مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخن آخر

امروزه یکی از مسائلی که بیشتر از گذشته توسط افراد مورد استقبال قرار گرفته است، بحث انرژی و صرفه‌جویی در آن است. امروزه مهندسان به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که علاوه بر هزینه کمتر و به صرفه بودن، مقاوم و بدون مصرف انرژی باشند. ما در این مقاله سعی داشتیم به جواب سوال پوکه معدنی چگونه مانع از اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود و عوامل موثر بر این سوال بپردازیم.

اگر به دنبال روش‌های اتلاف کمتر انرژی و استفاده از پوکه معدنی هستید مقاله پوکه معدنی چگونه مانع از اتلاف انرژی می‌شود را را از دست ندهید. باتشکر از توجه شما عزیزان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *