کاربرد پوکه معدنی در عرصه های مختلف بسیار بالا است و همین مسئله به تولید هر چه بیشتر این محصولات در مدل های صنعتی و طبیعی می انجامد. هر یک از مدل های این پوکه ها در صنایع به خصوصی به کار می روند و شکل و ساختار آن ها تعیین کننده نوع کاربری این محصولات است. در صنایع گوناگون با در نظر گرفتن وزن، سایز، میزان تخلخل، میزان جذب آب و سایر ویژگی های این محصولات، انتخاب آن ها را انجام می دهند. درادامه با  پوکه معدنی عبدی همراه باشید تا به آشنایی با انواع کاربرد های جالب پوکه معدنی در صنایع مختلف می پردازیم.

اصلی ترین کاربردهای پوکه معدنی

از اصلی ترین کاربردهای پوکه معدنی عبارتند از:

شیب بندی ساختمان
سبک سازی انواع سازه ها و دیوار ها و تیغه ها دارد
کاربرد پوکه معدنی قروه برای کف طبقات ساختمان ها
استفاده برای نمای ساختمان و طراحی انواع آبنما
استفاده در ساخت تونل ها و راه ها
کاربرد پوکه معدنی در انواع ساخت بتن سبک و بلوک ها، انواع موزائیک ها، بتن سبک، در پوشش لوله ها و کف آشپزخانه است. شما می توانید برای خرید و قیمت پوکه معدنی برای انواع مصارف با ما در ارتباط باشید.

کاربرد پوکه معدنی ساختمان سازی

استفاده از پوکه معدنی قروه در عرصه های ساختمانی درصد مهمی از مصارف این محصولات را تشکیل می دهد. برخی از مصالح اصلی ساختمان سازی با استفاده از این پوکه ها تولید و ارائه می شوند و به همین سبب اهمیت این مصالح در عرصه های صنعتی بسیار بالا است. یکی از ترفندهای مهمی که با استفاده از پوکه های ساختمانی انجام می شود، سبک سازی تجهیزات است که نقش به سزایی در ایمن سازی محیط ایفا می کند. سبک سازی سازه ها با حفظ استحکام آن ها یکی از مزایای استفاده از این پوکه ها به شمار می رود. به این ترتیب از بروز خطرات احتمالی به شدت پیشگیری می شود.

استفاده از پوکه معدنی تهران درشیب بندی ساختمان

کاربرد پوکه معدنی قروه در حوزه شیب بندی ساختمانی در بخش های کف و سقف ساختمان ها نیز مورد توجه صنعت گران قرار دارد. پوکه معدنی در تهران در فرایند تولید تحت فشار بسیار بالایی قرار دارند و به همین خاطر مقاومت فشاری آن ها افزایش پیدا می کند. همین مسئله استحکام آن ها را در ساخت شیب بندهای ساختمانی افزایش می دهد. این شیب بندها خروج آب و انتقال آن را به محیط های خارجی در زمان کوتاه تری انجام می دهند و به همین سبب احداث آن ها حائز اهمیت است. مناسب ترین نوع پوکه برای این قبیل مصارف، پوکه های فندقی هستند که از نظر سایز و وزن برای این قبیل مصارف مناسب خواهند بود. با استفاده از این محصولات به عنوان شیب بند وزن مرده ساختمان کاهش پیدا می کند و عایق سازی رطوبتی ساختمان به خوبی انجام خواهد شد.

کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی
کاربرد پوکه معدنی در ساختمان سازی

مقاوم سازی در برابر صدا در محیط های ساختمانی

یکی از استفاده های مهم پوکه های معدنی عدم نفوذ صدا است. به همین خاطر با استفاده از آن ها در محیط ساختمان، عایق بندی صدا به خوبی انجام می شود. این پوکه ها یک عایق صوتی طبیعی به شمار می روند. کاربرد پوکه معدنی در عایق سازی حرارتی نیز در این خصوص مورد توجه قرار دارد و یکی از مهمترین موارد کاربری این اقلام را تشکیل می دهد. انواع پوکه های معدنی: عدسی، فندقی و بادامی برای این قبیل مصارف به کار برده شده و اهمیت بسیار زیادی دارند. در پوکه معدنی عبدی می توانید با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی به خرید انواع پوکه های معدنی: پوکه معدنی عدسی، پوکه معدنی فندوقی، پوکه معدنی بادامی را انجام دهید.

کاربرد پوکه معدنی درکشاورزی

از دیگر کاربردهای جالب پوکه معدنی در کشاورزی، به دلیل خواص معدنی فوق العاده این محصولات است. زمین های کشاورزی با استفاده از این مواد معدنی تقویت شده و برای تولید انواع محصولات زراعی آماده تر خواهند شد. مواد معدنی موجود در این پوکه ها به خاک منتقل شده و باروری آن را به شدت افزایش می دهند. به طور کلی این مواد را به عنوان یک تقویت کننده اساسی برای زمین های کشاورزی به شمار می آورند. برای این مصارف باید به دنبال بهترین نوع پوکه بگردید. مدل های طبیعی پوکه معدنی اغلب ارزش بیشتری داشته و زمین های زراعی را به خوبی تقویت می کنند. از این رو استفاده از پوکه های صنعتی در این حوزه چندان مناسب نیست.

مصارف استفاده از پوکه معدنی در پزشکی و دندانپزشکی

از دیگر مصارف استفاده پوکه معدنی در حوزه پزشکی و سلامت، است که بسیار رایج شده است. در ساخت و آماده سازی برخی از بخش های حساس دستگاه ها و تجهیزات پزشکی و درمانی از این پوکه ها استفاده می کنند که نقش به سزایی در حفظ کیفیت آن ها ایفا می کنند. یکی از فلزات مهم در عرصه ساخت تجهیزات پزشکی، آلومینیوم است که برای تولید آن از پوکه های معدنی استفاده می شود. به این ترتیب این محصولات به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه تاثیرگذار خواهند بود.
یکی از جالب ترین کاربرد پوکه معدنی در مصارف طبی و درمانی از این پوکه است. همچنین استفاده از آن ها به عنوان سنگ پای طبیعی است. برخی از مردم به اختلالاتی در ناحیه کف پا مبتلا هستند و با سابیدن پوکه به کف پای خود این عارضه ها را در طولانی مدت رفع می کنند. با این روش قسمت های مرده پوست نیز از بین می روند و زیبایی پوست پا نیز افزایش پیدا می کند.

استفاده از پوکه معدنی در صنایع آرایشی

از دیگر کاربردهای جالب پوکه معدنی مربوط به تولید لوازم مصرفی و شخصی است، که در طول روز مورد استفاده بسیاری از مردم قرار می گیرند. این مواد در تولید صابون نقش موثری ایفا می کنند. با استفاده از این پوکه ها بهترین دسته بندی های محصولات آرایشی تولید می شوند که خرید و فروش سالانه بالایی دارند. استفاده از آن ها در تولید پاک کننده ها و صابون ها بسیار رایج شده است و بر میزان تولید آن ها در این حوزه می افزاید. این پوکه ها را به نام پومیس نیز می شناسند و از آن ها به عنوان یک نرم کننده بی خطر و مفید استفاده می کنند. طبیعی بودن ساختار این مواد یکی از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. در ساخت و تولید لوازم آرایشی با پوکه معدنی از سموم و مواد مضر استفاده نمی شود و همین مسئله بر شهرت آن ها در عرصه های آرایشی و بهداشتی می افزاید.

کاربرد پوکه معدنی در شهرسازی

کاربرد پوکه معدنی در سد سازی و صنایع مرتبط با آن نیز بسیار بالا است. هر یک از این پوکه ها در صنعت شهرسازی و عرصه های ترافیکی نیز کاربردهای وسیعی دارند. انواع دسته بندی های آن ها یک کالای مهم برای مصارف شهرسازی و سد سازی به شمار می روند. کاربرد پوکه معدنی در این حوزه به دلیل استحکام بالای این اقلام رایج شده است. هر یک از این محصولات در برابر فشار به خوبی مقاومت کرده و هیچ خللی در ساختار آن ها به وجود نمی آید.

پوکه معدنی قروه
کاربرد انواع پوکه های معدنی

استفاده از پوکه معدنی در ساخت تونل و مترو

ساخت تونل و مترو از مهمترین کاربرد پوکه معدنی در حوزه شهرسازی به شمار می رود. در این بخش از صنایع شهر سازی تحمل وزن مصالح به کار رفته اهمیت دارد که این پوکه ها در این حوزه امتحان خود را پس داده اند! به همین خاطر با به کار بردن آن ها ایمنی تونل ها و متروها به حد مطلوب می رسد. برای انتخاب پوکه در مصارف شهرسازی باید مرغوبیت آن ها را تست کنید. برخی از انواع این پوکه ها فرایند ساخت ناتمامی دارند و به همین خاطر استانداردهای لازم برای مصارف ساختمانی را به همراه نخواهند داشت. با خرید پوکه معدنی می توانید از کیفیت و مرغوبیت آن اطمینان داشته باشید.

جمع بندی

در این بخش در خصوص کاربردهای مهم انواع پوکه های معدنی که به صورت صنعتی و طبیعی تولید می شوند، اطلاعاتی را بررسی کردیم. کاربرد پوکه معدنی در ساخت تونل و مترو در صنایع شهرسازی، کاربردهای آن در حوزه تولید لوازم بهداشتی و آرایشی، کارایی پوکه در حوزه سلامت و پزشکی و… همه و همه سبب افزایش توجه مشتریان به این اقلام معدنی و صنعتی شده است. شهرت این مواد معدنی در صنعت جهانی به دلیل ویژگی ها و خصوصیات مهم آن ها است که این اقلام را برای تولید بسیاری از محصولات مناسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *