سنگ پا یا پومیس که نام علمی آن است از سنگ های ذوب شده سطح زمین که آتشفشان می شوند و به بیرون پرتاپ می شوند و سرد می شوند که یک گازهای از خود پخش می کنند که باعث وجود متخلخل در آن می شود که بسیار سبک می شود و تبدیل به سنگ پا یا پوکه معدنی می شود و بهترین کاربرداش به خاطره سایندگی بالا برای از بین بردن پوست های مرده کف پا است در گذشته از سنگ پا طبیعی استفاده می شود اما در حال حاضر مصنوعی و پلاستیکی آن نیز وجود دارد.

ما در این مقاله سعی می کنیم که کاربرد پوکه معدنی و سنگ پا را به صورت کامل بیان کنیم و از ابتدا تاریخچه، محل استخراج، کاربردها، خواص، معایب و روش تمیز کردن آن را شرح خواهیم داد.

سنگ پا پوکه معدنی چیست
سنگ پا یا پوکه معدنی یک نوع سنگ آذرین است که همانطور که گفته شد از آتشفشان به وجود می آید و زمانی که به سطح زمین می رسد بعد از سرد شدن به دانه های کوچک و بزرگ تبدیل می شوند و بیشتر شکل حباب دارند و زمانی سرد می شوند گازهای گدازه شیشه ای به سرعت خارج می شود و همین دلیل باعث سوراخ های ریز درون آن می شود که وزن بسیار کمتری دارد و مقاوت بسیار بالایی و همین دلیل باعث شد تا دانشمندان پوکه معدنی را در ساخت و ساز استفاده کنند و بیشتر برای سیب بندی و کف سازی کاربرد دارد البته بلوک، بتن و… نیز استفاده می شود.

پوکه برای عایق سرما، گرما و صوت استفاده می شود چون بسیار وزن کمی دارد حتی بروی سطح آب شناور می شود و در برابر زلزله بسیار مقاوم است و سبک بودن آن باعث شده تا سقف وزن زیادی نداشته باشد و برای متخلخل کردن خاک استفاده می شود و آن را به خاک می افزایند.

تاریخچه ی سنگ پا
اولین بار در روم باستان این سنگ استفاده شد و مبدا آن به این سرزمین برمی گردد اما بعد از مدتی در خاورمیانه نیز مشاهده شد و از ابتدا سنگ پا برای پاک کردن جرم وچربی ظروف استفاده داشت اما بعد یک مدت یک کاربرد دیگر برای آن پیدا کردن که بسیار کمک می کرد به سلامت و زیبایی انسان و پومیس وارد حوزه ای زیبایی شد و برای از بین بردن و لایه برداری سلول های مرده کاربرد دارد.

سنگ پا در رنگهای سفید، سیاه، قرمز و قهوه ای موجود است که در چند سال گذشته نوع پلاستیکی آن تولید شده است که وزن سنگین تری دارد و برای خرید می توانید به داروخانه ها و مراکز بهداشتی و زیبایی مراجعه کنید و این محصول را خریداری کنید و برای پیدا کردن سنگ پای طبیعی در سواحل یونان تعداد فراوانی وجود دارد که قابل استفاده می باشند.

سنگ پا چه نوع سنگی است؟
سنگ پا یا پوکه معدنی هر دو از یک خانواده هستند و باید گفت هر دو یک نوع سنگ آذرین هستند و همه یک نوع پوکه حساب می شوند و با نام علمی پومیس نیز شناخته شده هستند البته پوکه های که سیلیس بیشتر و آهن کمتری دارند و رنگ سفید و خاکستری دارند پومیس هستند و سنگ پا اسفنجی که برعکس سلیس کمتر و آهن بیشتری دارد و رنگ سیاه دارند با نام اسکوریا شناخته شده است و پوکه قروه یکی از این مواردی است که می توان گفت یکی از این نوع است.

چرا سنگ پا حفره فره است
سنگ پا اصل بعد از انفجار آتش فشان از زمین خارج می شود پس از سرد شدن گدازه های آتشفشانی یک گاز سمی را از خود بیرون می کنند که به سرعت خارج می شود همین علت باعث می شود تا حفره حفره شود و باعث سبک شدن و اسفنجی بودنش می شود و باعث می شود که برای لایه برداری استفاده شود و در حوزه مدل و زیبایی بسیار کاربرد دارد.

سنگ پا آذرین درونی است یا بیرونی
سنگ پا همانطور که می دانی یک نوع سنگ آذرین است و از نوع آذرین بیرونی می باشد و بعد از سرد شدن گدازه های آتشفشان به دست می آید.

سنگ پا از کجا بدست می آید
همانطور که در تاریخچه آن خواندیم ابتدا از روم باستان این نوع سنگ به وجود آمد و آتشفشان شناس ها بر این باور هستند و اعتقاد دارند که سنگ پا از سنگ های سطح زمین به وجود می آید که در حال ذوب هستند و بعد از انفجار به از دهانه آتشفشان خارج می شود.

و در حال خارج شدن یک گاز از خود بیرون می دهند که باعث اسفنجی و متخلخل شدن آنها می شود و برای پیدا کردن یک پوکه معدنی اصل باید به سطح آتشفشان بروید اما در حال حاظر در ایران فقط یک شهر کردستان و چند شهر دیگر در حال استخراج پوکه هستند و پوکه معدنی قروه می شناسند و شما می توانید با انواع پوکه قروه را بخرید و مشاهده کنید.

سنگ پا یک نوع پوکه معدنی است که برای لایه برداری پوست، از بین بردن موهای زائد، رفع ترک پا و میخچه و ساییدن پارچه استفاده می شود.

سنگ پا چه نوع محلولی است
سنگ پای یک نوع گدازه ای سرد شده آتشفشانی است که بعد از سرد شدن به وجود می آید و محلول و ترکیب آن از خاکستر، گاز، گرد و غبار، مواد معدنی آهن و سیلیس و… می باشد و از ترکیب این موادها باعث به وجود یک پوکه معدنی می شود.

از سنگ پا و پوکه معدنی چه استفاده هایی می شود
باتوجه به اینکه این مقاله موضوع آن مشخص است و ما سعی می کنیم که کاربردهای سنگ پا را بیشتر توضیح دهیم و به آن اشاره کنیم و اکثرا برای مصارف بهداشتی استفاده می شود ولی مزایا دیگری نیز دارد و کاربردهای دیگری دارد.

.لایه برداری پوست و از بین بردن پوست مرده از پایین ترین نقطه بدن که باعث شفاف شدن پوست می شود.

حذف موهای زائد شاید باورش سخت باشد اما درست است اول موهای زائد را نازک می کند و بعد از یک مدت از بین می روند.
ترمیم کردن ترک های پوشت مخصوصا پا
روشن کردن و شفاف شدن پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه
تنظیم گردش خون با استفاده از حرکت برئی کف پا و استفاده مداوم
کمتر کردن قند خون برای افراد دیابتی
پاک کردن و از بین بردن میخچه وپینه
از بین بردن جرم و چربی بروی سطوح
ساییدن پارچه و لباس
کاربرد و خواص سنگ پا
شفاف کردن پوست صورت در صورتی که به آرامی و قسمت نرم آن کشیده شود
تمیز کردن سطوحی که جرم سنگین گرفتن و از بین نمی روند.
کشیدن بروی سطوح سوخته فروش و از بین بردن پرز قالی
از بین بردن کوفتگی بدن
سنگ پا برای تنظیم قند خون
سنگ پا باعث می شود تا انسولین بدن کاهش پیدا کند و تنظیم شود اگر هر روز 10 دقیقه به کف پا کشیده شود و این را باید بدانید که سنگ پا معجزه نمی کند اگر همه چیز را رعایت نکنید شاید هیچ تاثیری نداشته .

این موضوع که بسیار سروصدا کرده است که مقدار زیاد انسلین در کف پا موجود است هیچ سند علمی ندارد ولی اگر دیابت نوع 2 داشته باشید می توانید با همون روش که گفتیم تا حد زیادی حل شود.

سعی کنید که سنگ پا دیگران را استفاده نکنید و هر فردی باید یک سنگ پا اصل داشته باشد و سنگ اتشفشانی می تواند پلاستیکی نیز استفاده شود

آیا سنگ پا باعث افزایش قد می شود
سنگ پا باعث افزایش رشد می شود فقط برای کسانی است که در سن بلوغ هستند این موضوع صدق می کند و کسانی که در سن رشد هستند با کشیدن آن بروی کف پا هیپوفیز مغز تحریک می شود و سلول های رشد در حال تولید هستند و باعث افزایش قدر می شود و هر روز 15 دقیقه به کف پا کشیده شود.

سنگ پا و موهای زائد
موهای زائد یکی از معضل های موجود در بدن انسان است و در گذشته مثل حال حاضر امکانات مثل لیزر وجود نداشت که موهای زائد را از بین ببرد و با سنگ پا از بین می رفت شاید باورش سخت باشد اما این سنگ موهای را نازک می کرد و بعد از مدتی از بین می رفت.

سنگ پا برقی
یکی از وسایل سنتی در حمام ها سنگ پا بود، و بسیار کاربردی است چون مزیت های زیادی دارد اما بسیار سخت استفاده می شود چون کار لایه برداری را انجام می داد و قسمت سخت حموم کردن بود چون باید با فشار زیاد به کف پا کشیده شود تا سلول های مرده را از بین ببرد ولی در چند سال گذشته سنگ پا برقی را تولید کردن و به راحتی قابل استفاده است و به سادگی می توان آن را تمیز کرد و دوباره استفاده کرد که در سنگ پای سنتی به این صورت نبود و تمیز کردنش بسیار سخت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *